ancient artifacts

December 6, 2011 1:19 AM

So my mom moved some of the furniture from my bedroom to my work room, and among them was my book shelf. She cleared out all of the books inside for the move and found some really old sketchbooks that I had to use for school that I thought had perished and/or wished didn’t exist. They really threw me off because one was from 2002 and I drew sooo much crap on it with pencil crayons, but I remembered I stopped using them after I got a tablet so…… LOL maybe my mouse on photoshop days were longer than I had initially thought…

BUT YEAH I took some pictures to show HA HA ha… I didn’t improve much back then over the course of YEARS because I was a narrow minded bitch type character and I genuinely could not see what the fuck was wrong with my art or myself. I think I am still the same just… less… severe…

The pencil crayon ones were from this sketcbook we had to fill for a class called comprehensive arts in 2002. I’m not quite sure wtf we learned there but that could be said about most of the classes I took ): I did a bunch of these what’s in your locker comics, drawing myself and my friends (I’m #2, look at my fashion sense)
oldlocker1.jpg

oldlocker2.jpg

oldlocker3.jpg

oldvel.jpg
and holy shit lol one of the most primitive versions of veloce after she got the white hairdo I think??? In the very first environments for this character–even before the retarded manga high school manga I did and abandoned–she lived in a vague fantasy world, and she had a LOT of animal sidekicks as well as weapons because I was so head over heels for fantasy creatures and magical shinies sdlfjdlfdl

oldweapons.jpg
but I was also still crazy for pokemon at the time so I stole suicune’s head crystal for her sword…

and then I guess I got a tablet and started playing ro…… lol so I topped drawing on paper until grade 12 (2004?) the next 2 small sketchbooks (my last ones until I was gifted one at AE and forced to use it again) were FILLED WITH RO DRAWINGS. and builds, really bad builds because I am a fucking noob at everything. but mostly drawings since that’s why I played ro in the first place: so I can draw a character and say it’s mine LOL I HAVE PROBLEMS. magma dungeon~
oldro1.jpg

oldro2.jpg
I don’t know why I never finished these (probably because I was too busy playing instead of doing anything meaningful) but back then I really liked drawing scenes of happenings.

I am SO ASHAMED of my old works and my old self because not only are they bad, I also thought they were good at the time. Now going to wait about 5 years and then say the same about the art I post all day erryday now :B I fluster so hard it turns into uncontrollable rage when people dig up my old stuff and show them to me because I deny it so much, but once in a while I suck it up and stare at my old shit for long enough to accept them so I could post them so people know how much I sucked even when I was 18 and not think that I’m any different than them.

Ending with some korean bbq from last week. censoring my parents ya!
kbbq.jpg

15 Comments

  • Oh thats the high priest you've drawn before!
    I approve Azure's comment. :D

    I thought that coke bottle was big because of the perspective, but when I compared it with the fork and plate, it's… cant find that size in NY. x_x

  • Azure

    At least your reaction was to blog about it and not hunt for a lighter or a box of matches, haha

  • Maiev

    I recognize the tray and appetizer ;)

    高丽村 is nice! Smells like BBQ after haha :D and I love your parents picture lolz!

  • Catriona

    the first thing I thought of on seeing that Veloce pic is Neopets beauty contest LOL asdfghnm

    omg are you KBBQing at home?? t_t For this year's Xmas lunch at work I suggested to the group we go to KBBQ but I've only ever been to one place downtown and am hesitant to take everyone there because of the bad service. the food is ok but I don't want to the boss embarrass us by yelling at the servers like what happened in a previous year LOL ""orz

    • LOL NO I went to a restaurant south west of highway 7 and leslie called 高丽村(?), we're not that crazy to have leet korean bbq gears at home………………. I really like their meat and the place is ok, but their grills look rusty so uhhh XD there is one just across the street from it too without the grill problem, but the food there is not as good ):

    • Catriona

      THAT'S THE ONE LOL. i didn't actually know they had a Chinese name until a few days ago when someone told me, cause the dt one only has the English name but I guess it's a pretty popular chain. Though i never saw rusty grills at this one. that's actually kind of scary, haha. :|

  • Helios

    Yay! Improvement!

    Aww, smiling Veloce! How did she get from magical horse friend to…small beast-human babysitter? Hm, not too far from the tree actually. But when did she become a more…angsty character? x] It's like her happy tiems broke off and became Keri and Weirin (mostly Keri).

  • But I love digging up my old stuff and laughing at how terribly gross they were. I'm never embarrassed; it always reminds me how far I've gone. To be honest when I look up old drawings I hope for them to look like crap so I know I got better.

  • Oh man trips down art memory lane! As a fellow, former coloured pencil user, I can say tablets were a Godsend. Seriously though, if I could have drew as "badly" as you did with that prototype Veloce, I would have been set. Funny, looking at those RO sketches, reminds me how all your RO fanart is what got me and my boyfriend at the time into playing RO XD!

  • Wow… I am inspired. ;D Thank you. I'd love to be as good as you someday. True, true!

    That stuff isn't half bad! Yeah, and you've improved a lot since then.

    It's funny; looking at those pictures, your style of drawing weaponry/jewellery/random detailed things is the one thing that hasn't actually changed at all (as in, it's full of contoured lines and tiny little clustered blobs and wings).

    I like your ancient history. Please post more!

    And oh, my, POKEMON. 8D One of the BEST GAMES EVER, MAN.

  • LMAO, it means you have improved. Isn't that a wonderful thing? :D